Profil

Egy kis májusi statisztika

2020.05.29.

2020. májusában összesen 187 db beszerzési igényt és ajánlatkérést regisztráltak a rendszerünkben. Nagy valószínűséggel a koronavírushelyzet miatt ez némileg visszaesés a járvány kitörése előtti időszakoz képest. A regisztrált ajánlatkérések 69%-a érkezett a versenyszférából és 31%-a az önkormányzati (állami) szférából Az elemzésünkben a versenyszférából érkező és májusban regisztrált és májusban lezárt ajánlatkérés (43 db) néhány adatát vettük górcső alá. Nézzük mit mutatnak a számok!

Az elemzés az érintett ajánlatkérő cégek közvetlen megkeresésével történt és a statisztikai adatok az általuk adott visszajelzés alapján lettek rögzítve. 

I. Az ajánlatkérések utánkövetése, visszajelzések aránya

A szolgáltatásunkat igénybe vevő ügyfeleink számára az egyik nagyon fontos szempont, hogy mennyire lehet kommunikálni az ajánlatkérővel, ad-e visszajelzést a leadott ajánlattal kapcsolatban. A felmérésből kiderül, hogy ezen a területen nagyon jól állnak a rendszerünkben beszerzési igényt regisztráló cégek.


A vizsgálat tárgyát képező 43 beszerzési igénynél az ajánlatkérők több mint 90%-a egy napon belül visszajelezett a projekt lezárásával kapcsolatos megkeresésünkre.

II. Az ajánlatkérések végkimenetele a megvalósulás szemszögéből

A másik fontos - talán a legfontosabb - kérdés a velünk szerződést kötő vállalkozások részéről, hogy a regisztrált keresletekből milyen arányban lesznek megvalósult munkák, üzletek. A mostani felmérésünkben ezt is megvizsgáltuk:

Mint az a diagramból itt sem szerepelnek rosszul az ügyfeleink. A beszerzések közel 14%-nál cégünk szolgáltatását igénybe vevő vállalkozások nyerték el a munkát, az ajánlatkérések 35%-a még nem zárult le és ezeknél a projekteknél mindenhol versenyben van egy vagy több partnerünk, a keresletek közel 12 százalékánál az ajánlatkérő kérte az ajánlattételi határidő meghosszabbítását. Összességében tehát elmondható, hogy a regisztrált keresletek több mint felénél (55%) már Üzlet-Infós partnercég nyerte el a megrendelést, vagy a nyitott projekteknél még jó eséllyel vannak versenyben ügyfeleink.

Az ábrából viszont egy másik - számunkra kissé érthetetlen - adat is kitűnik. A regisztrált ajánlatkérések negyedénél (23,26%) - annak ellenére, hogy egy vagy több ügyfelünk felé kiközvetítésre került a megkeresés - az ajánlatkérőt senki nem kereste és nem is kapott ajánlatot cégünk ügyfélköréből. A jelenség oka számunkra még ismeretlen, de a partnereinkkel történő személyes kapcsolattartás során megpróbáljuk kideríteni az okokat, hiszen csak így tudjuk fejleszteni a szolgáltatásunkat.

III. Keresletek megoszlása tevékenység szerint, valamint területi alapon

A felmérés során rögzítettük azt is, hogy a beérkező ajánlatkérések milyen arányban érkeztek magyarországi partnertől és milyen arányban valamilyen külföldi cégtől.

Annak érdekében, hogy még teljesebb képet kapjunk összesítettük azt is, hogy a 43 db beszerzési igény tevékenységek szerint milyen eloszlást mutat.

A számok alapján látható, hogy a beszerzési igények jelentős részben (közel 90%) a haza KKV szektorból kerülnek ki és csak alig több mint 10% a külföldi ajánlatkérő a rendszerben.

A beszerzések tevékenységi eloszlása egy pillanatképet mutat, hiszen ez az az adat, ami hónapról hónapra a legtöbbet változik. Májusban a dobogós helyeket a gépipar, az építőipar és a informatikai szolgáltatások szerezték meg. Jelentős volt még - talán a járvány elleni védekezés okán - munkavédelmi termékek iránti érdeklődés is.

 

Közölt számokkal, statisztikai adatokkal kapcsolatban nekünk nem tisztünk véleményt alkotni, ezt rábízzuk az oldalunkra látogató és a bejegyzést elolvasó érdeklődőkre.

A későbbiekben minden hónapban szeretnénk más-más aspektusból körüljárni a szolgáltatásunk működését, az eredményeinket vagy adott esetben a javításra szoruló hibáinkat is.

Az írással vagy cégünkkel, szolgáltatásunkkal kapcsolatos jelzéseiket, észrevételeiket vagy érdeklődésüket az iroda@uzlet-info.hu e-mail címen várjuk!

További Híreink

Túl a 14000 beszerzési igényen

Újabb mérföldkőhöz értünk! A rendszerünkben regisztrált beszerzési igények száma elérte a 14000-et, a szerzési oldalról aktív partnereink száma meghaladta a 3300 és közel 400 vállalkozás veszi igénybe a szolgáltatásunkat.

Tovább

Az élet nem állhat meg

A járvány okozta gazdasági helyzet ellenére is aktívak az Üzlet-Infó partnerei. Az elmúlt hónapban több mint 250 regisztrált beszerzési igény mellett számos megvalósult üzlet és megrendelés is létrejött ügyfeleink között.

Tovább

Újdonságok és tervek 2020

Rövid összefoglaló a 2019-es évről és tájékoztatás a 2020-as évre tervezett változtatásokról, várható újdonságokról és fejlesztési elképzeléseinkről.

Tovább

Beszerzési hajrá és év végi akció

Az év végén megélénkül az alvállalkozók, következő évi beszállítok utáni kutatás, az információk begyűjtése. Annak érdekében, hogy minél több haza KKV számára legyenek elérhetőek ezek az igények decemberben jelentős KEDVEZMÉNYT adunk a szolgáltatásunk árából.

Tovább

Növekvő keresletszám, még több üzletkötés

A második és harmadik negyedév során tovább nőtt mind az Üzlet-Infó rendszerében beszerzési igényt megjelenítők száma mind pedig a megjelenő ajánlatkérések és beszerzési igények száma is. Ez a tendencia pedig erősen kihat a megvalósuló sikeres üzletek mennyiségére is.

Tovább

Jó lehetőség a hazai KKV-k részére

Egy formálódó együttműködés keretében szeretnénk felhívni a figyelmet az Osztrák Gazdasági Kamara szervezésében megvalósuló rendezvényre, mely kiváló üzleti és kapcsolatépítési lehetőséget jelenthet a hazai KKV szektor tagjainak.

Tovább

Együttműködés a Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamarával

Célunk egy hosszú távú üzleti kapcsolat kialakítása, mely hozzásegítheti ügyfeleinket meghatározó francia cégek ajánlatkéréseihez és segítséget nyújt a francia piacra jutásban, kapcsolatfeltételben a Magyarországon jelen lévő francia vállalkozásokkal.

Tovább

Partneri együttműködés a Generali Biztosítóval

Együttműködési megállapodás jött létre az Üzlet-Infó és a Generali Biztosító Zrt. között, aminek köszönhetően szerződött partnereink mind a vállalti- , mind pedig lakossági biztosítási termékek tekintetében jelentős kedvezményeket tudnak igénybe venni.

Tovább

Növekedésben az Üzlet-Infó

2019-ben is növekszik az üzleti információs rendszerünkben megjelenő keresletek száma és ezzel párhuzamosan a ügyfeleink között megvalósuló üzletkötések is emelkedő tendenciát mutatnak.

Tovább

Fejlesztés az Önök biztonsága érdekében

Az Üzlet-Infó a rendszerében megjelenő ajánlatkérők céghátterét a Cégjelző Kft. céginformációs szolgáltatásával ellenőrzi.

Tovább

Regionális képviselet Miskolcon

A partnercégeinktől érkező igények még jobb kiszolgálása érdekében 2019. január 18-tól megkezdte működését az Üzlet-Infó új regionális képviselete Miskolcon.

Tovább

Új, pályázatokkal kapcsolatos szolgáltatás az Üzlet-Infónál

A kis- és középvállalkozások működését segítő szerződött partnereink számára ingyenes szolgáltatással bővítettük a szolgáltatásunkat a Napitender.hu Kft.-vel történt megállapodásnak köszönhetően.

Tovább

Sikeres ISO 9001:2015 rendszertanúsítás

Több hónapos alapos felkészülés után a mai napon sikeres tanúsítási eljáráson vagyunk túl. Cégünk sikeresen vezette be és alkalmazza az ISO 9001:2015 szabvány szerinti minőségirányítási rendszert.

Tovább

Újdonságok és tervek 2018

Rövid összefoglaló a 2017-es évről és tájékoztatás a 2018-as évre tervezett változtatásokról, várható újdonságokról és fejlesztési elképzeléseinkről.

Tovább

Kiemelt keresleteink, 49. hét

Válogatás a 2017. november 27. és 2017. november 3. között, partnereinktől érkezett nagyobb volumenű friss, nyitott megkeresésekből.

Tovább

Kiemelt keresleteink

Válogatás a 2017. november 6. és 2017. november 10. között, partnereinktől érkezett nagyobb volumenű friss, nyitott megkeresésekből.

Tovább

Legfrissebb keresleteink

Válogatás a 2017. október 30. és 2017. november 3. között partnereinktől érkezett nagyobb volumenű friss, nyitott megkeresésekből.

Tovább

Szeráf Pannóni együttműködés

Az Üzlet-Infó fontosnak tartja, hogy csak ellenőrzött üzleti információkat továbbítson partnerei felé. Ezt az ellenőrzési feladatot látja el mostantól a Szeráf Pannónia Kft.

Tovább

Megújult az Üzlet-Infó

Teljesen megújult az Üzlet-Infó arculata. Ez azonban nem csak a megjelenés változását jelenti, hanem fontos tartalmi és szolgáltatási újdonságokat és fejlesztéseket is.

Tovább

Együttműködés az Iparkamarával

2016 augusztus 10-én a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara és az Üzlet-Infó között együttműködési megállapodás született ezzel is erősítve jelenlétünket a régióban.

Tovább